söndag 19 september 2010

Hejdå Alice. Hejdå Tina. Hejdå Bette. Hejdå Shane. Hejdå Jenny. Hejdå Tasha. Hejdå Helena

Paulo Coelho sa ju "If you're brave to sa 'good bye', life will reward you with a new 'hello'"..
Nu ska jag säga hejdå till L word, och se dess sista avsnitt någonsin. Serien som jag älskat, gråtit med och skrattat med, känt med tar slut. Jag är tydligen färdig nu, vare sig jag vill eller inte. Hur töntigt och barnsligt det än låter (jo jag borde ju veta bättre) har L word, precis som Six feet under blev, en liten del av mig. Serien har blivit någon slags objektiv utopi. Världen som jag givit mig in i när min egen känts för trist. Ja, jag vet att det bara är en tvserie. Jag vet att det är på låtsas. Att någon gjorde den för att tjäna pengar. Men vad fan, jag kan inte låta bli. Jag är för empatisk helt enkelt- även om du säkert skulle kalla det manisk. Åh vad jag vill vara med i L word. Åh vad jag inte vill att det ska ta slut.

Att se sista L word-avsnitten. Åh vilket jobbigt förväl.
Sedan försöka somna inte allt för sent så att jag orkar pallra mig upp till gudstjänsten i Engelbrekt kyrka imorgon bitti. Troligen inte.

Inga kommentarer: