torsdag 15 september 2011

Om ändå så fint men ändå en önskedröm

Just nu skulle jag så gärna velat vara i Sydafrika. Vara med Agnes, strosa där omkring. Höra av mig till dig för att du var där och jag med, och vi utom några andra skulle träffas för att det just fanns inga andra. Strosa tillsammans och ha en trevlig stund utan kyssar eller trånande missförstånd utan kanske skratta en gång, berätta om vad som finns. Borta från en verklighet där allt går mitt itu. Jag hade bara så gärna velat ha en fin stund med dig, åh jag vet hur vi skulle se på varandra och skratta åt finurligheter vi skulle bära oss åt för att få fram. Den stunden skulle jag lägga i mitt hjärta så jag fick stänga en sårad dörr, jag skulle minnas en fin dag med dig, minnas hur du såg ut när vi kramade varandra hejdå. Efter det skulle jag värmas i hjärtat och vara tillfreds när jag tänkte på dig för att ändå så fick vi ihop det och jag skulle lämna allt som än gång var, för dit är jag redan på väg. Jag vill så gärna.

Jag har suttit för länge för alla små
begrepp blir svåra och hålla isär
Jag har suttit för länge för att allt som
är kvar här är ett fotografi
Och alldeles utanför flyger hela
livet förbi

Och bara, vara vara vänner och
tala om allt vi kan väl tala om allt
men vi ska bara, bara vara - vara vänner
och tala om allt, vi kan väl tala om allt
med varann

1 kommentar:

willow sa...

Åka utomlands.. det vill man.. *drömmer*