måndag 10 oktober 2011

Hej igen mina vänner

Hursom. Jag har ju inte bloggat på x antal veckor, och jag har väl haft den här blogspoten i mer eller mindre ett år nu så jag tänkte göra en presentation av mig själv för någon sådan skrev jag aldrig.
Hehe vet du inte än vad mitt namn är får du snoka lite i blogspoten och ta reda på det. Jag heter Agnes. Jag är nitton år.... jag bor i stockholm... jag är född här... tillbringat mycket tid på gotland men nu vet man aldrig när jag tar färjan dit igen. Jag är väldigt sugen på choklad och lakrits. Vaknade sent idag, gick aldrig ut för jag hade ingen anledning till det. Därför har jag tryckt i mig diverse saker ikväll, efter tolvslaget och mot alla dieter och kostråd. Jag åt lite äppelpaj. sen en macka. nu senast filmjölk med knäckebröd och tonvis med socker i. Detta ätande resulterar i att jag mår illa (jag får i mig allt så snabbt) och ångerfull. Jag blir mätt men inte tillfredsställd. Är ju fortfarande sugen på godiset. Men jag åt så mycket igår och bara för att jag är ledig (arbetslös och distansstuderande) är inte det lika med helg varje dag.
Jag tror att jag tröstäter. Eller rättare sagt tråkäter. Jag vill alltid äta när jag har det tråkigt, jag vill äta saker med socker i eller liknande. Det är jobbigt och ger mig ångest - särskilt då jag känner att jag är ensam med detta problem. Att jag är den enda som inte kan stoppa mitt godiskonsumerande. Jag vet att det är fler som har samma problem men... ja det känns jobbigt. Går och väntar på att få besked om diabetes 2. väntar på att jag ska bli väldigt överviktig. Jag vet att jag borde sluta, men jag kan helt enkelt inte. Ett mörkt moln inombords.

Inga kommentarer: