måndag 10 oktober 2011

Vill man vara fin får man lida pin!

Märkte nyss att min piercing börjat blöda, ganska mycket.
Jag har en industrial-piercing i mitt vänstra öra. Jag älskar den så!! Jag gjorde den i Brighton, femtonde mars i år. En halvtimme innan jag och Nadine skulle bege oss till flygplatsen. Jag fick höra att det skulle ta ett halvår-ett år för piercingen att läka. OJ tänkte jag och förstod inte riktigt vidden. Efter ungefär två veckor tyckte jag att det hade börjat läka och tänkte att jag hade ett under-öra som läkte sig så snabbt. Men vänta nu va.....
Jag har haft piercingen i sju månader ungefär och det har fortfarande inte läkt. Det är lite svullet, en gång fastnade jag i en lampa och det började blöda lite. Det har blivit en ärrbildning (ofarlig) bakom örsnibben men hey det kan jag leva med för det syns inte.
Det har varit lite ömt senaste tiden runt piercingen och i vanlig ordning har det varat lite. Men hey jaja ingen fara. Men om jag ändå kunde sluta pilla! Tvättar dock piercingen i princip varje kväll.

Märkte dock nu, någon halvtimme sedan, att ärrbildningen börjat blöda. Jag försökte tvätta men det blödde mycket. Inge kul men jag tror det ska gå bra. Hoppas att det läker snart ändå.
En mardröm är att jag ska behöva ta ur piercingen. Jag VÄGRAR! Piercingen är liksom en del av mig... ååh tanken gör mig så ledsen.
Jag har många planer på att göra en i andra örat när denna har läkt, fast placera den annorlunda. Har dock börjat tänka, fråga mig själv "är det värt mödan??"
Ja, för vill man vara fin får man lida pin!!!!

Inga kommentarer: