lördag 25 juni 2011

Lillifee

Önskar jag kunde säga att jag gjort någonting nyttigt, någonting vettigt idag. Det kan jag inte.
Jag har inte städat rummet, jag har inte pratat med någon förutom mamma och vi har endast växlat några ord (om man bortser från enstaka sms). Jag har inte skrivit tackkort, jag har varken dammsugit, bytt sänglakan eller städat rummet. Jag har inte bokat om och jag är hungrig men jag orkade inte gå och handla någonting med protein så jag åt potatis och smör.
Jag vill städa och plocka i mitt rum men jag tycks övertala mig själv att inte göra det av någon dum anledning. Jag vill ta en promenad. Men jag är inte en sådan som promenerar på måfå hur långt som helst utan att tänka och bara njuter av livet och rensar skallen. Kalla nig ohärlig men jag vill ha ett mål (skulle kunna vara "gå runt Skeppsholmen" till exempel). Jag vill ha någon att gå med och de två som bor i mitt område har jag ingen vidare kontakt med ens och jag orkar inte åka någonstans. Jag är tråkig och det blir precis vad jag gör det till. Tråkigt.

Inga kommentarer: