tisdag 21 juni 2011

sjung om studentens lyckliga dagar..

...för innan du vet om det är de över. Nej då, men typ lite kanske.
Det jag går igenom är väl en naturlig följd på studenten. Frågor som "vem är jag" "vad vill jag" "vad betyder något" "vem är min riktiga vän" "vad får mig att må bra" "vet jag egentligen någonting alls" "hur ska jag få pengar".
Arbetslösheten bland unga är högst i Sverige bland länderna i Europa, kanske var det ungefär 50 % den låg på. Det är inte en anledning till att inte söka jobb ändå. Men jag är så förbannat trött på att sälja in mig själv, säga tusen gånger att jag är flexibel och vara förbannat glad. Fjäska.
Jag blir så deprimerad när jag går in på AF's hemsida. Jag vet ej varför. Kanske för att det känns som att jag verkligen måste hänga där.
Mamma pappa sluta tjata.

Det är jobbigt att vara nybliven student och det är jobbigt att klaga när det känns som att det är det sista man får göra. Hum hum.

Inga kommentarer: