fredag 1 april 2011

Dagens låttips!

Robbie Williams - Angels

En låt som jag länge tyckt om. Jag har inte hört speciellt mycket av honom, kanske endast det som alla andra hörde i början av 2000 talet då han var så omåttligt populär. Eller minns jag fel?
Jag tycker han har en sådan fin och ren röst. Många av hans låtar är fina och bra. Fast min favorit är som sagt Angels.
Jag kommer ihåg en gång när jag var elva, kanske tolv. Jag var medlem i en community som hette Playahead. Då brukade man ibland dedikera sina profiler till varandra. Denna gång var den dedikerad till min syster Emma, och jag la upp texten till Angels och skrev hennes namn, kanske en bild på henne låg också där. Troligen. Fast jag ändrade texten i refrängen, från "she offers me..." till "I owe her..". Något sådant i den stilen. Jag tänker på det varje gång jag hör den låten.

Som sagt, min favoritlåt med Robbie Williams....... lyssnar på den sällan. men ändå!

Inga kommentarer: