onsdag 13 april 2011

Happy hour

Fantastisk gif-animation nedanför, eller hur? Helt kär i den. Tror jag äntligen förstår vad som menas med att göra 3D genom att sätta ihop olika vinklar. Låter fel och konstigt men jag vet precis hur jag menar.
Oavsett har jag ännu en insikt att dela med mig av!!

När jag feriearbetade på en förskola fanns det väldigt många barn på min avdelning. Alldeles för många kan tyckas. Jag hade några barn som jag tyckte väldigt mycket om (särbehandlade dock aldrig barnen, alla fick lika mycket kärlek och omsorg!!) Dessa barnen tyckte hemskt mycket om mig.
Min chef och kollega sneglade på barnen och sa att "vissa barn tar hela handen om man ger dem lillfingret". Detta var sommaren 2008, nästan tre år sedan.

Idag slog det mig att det är jag som är barnet.
Fattar jag tycke räcker inte lillfingret och hejdlöst vill jag åt handen. En känsla av att jag måste ha handen sprids likt begär.

Det finns sidor jag föredrar hos mig själv, den sidan är inte en av dem.

Inga kommentarer: