måndag 4 april 2011

Hmmm några insikter om senaste dagarna

I lördags, efter att ha blivit "oense" med min far blev jag så himla trött på män. Efter att jag hade fått en relativt otrevligt sms av min morfar kom jag endast på hur himla trött jag var på alla karlar.
Sedan släppte det och vi blev sams. Jag ville ju inte heller vara en av dem som drar alla över en kam för att det råkar vara på ett visst sätt. Jag är ju också en av dem som inte heller tror att det är en hiskelig stor skillnad på män och kvinnor. Fast det kanske är ju bara till grunden, samhällets normer stöper ju oss ändå? Det jag menar är att jag inte tror att det egentligen inte är en större skillnad på pojkar och flickor, tjejer och killar, kvinnor och män utan endast hur samhället influerar oss med sina oskrivna lagar.
Hur som helst!!
Jag kom över det. Tills idag då jag bar en ganska kort kjol på mig.
Jag är också en av dem som anser att varje människa har rätt till att ha på sig vilka kläder man vill utan att behöva räkna med och acceptera att bli kränkt. Likaväl som att vid våldtäkter, det spelar ingen roll hur lite kläder man bär eller vilka blickar man ger, och kanske gick man med på att hångla men ENDAST hångla inget mer. Ja, bara därför ska man ALDRIG behöva acceptera att man blivit utsatt för kränkningar, ofredande eller våldtäkt.
Jaja, ni förstår vad jag menar.
Men idag åkte jag hem med min korta kjol och blev kränkt utav inte bara EN man. Utan TVÅ män kränkte mig.
Det är inte okej. Det är ALDRIG okej!!!!!!

1 kommentar:

Willow sa...

Avskyr när man tex har en kortare kjol och får blickar på sig, såna blickar som du menar i ditt inlägg. Huuu.
Just vid såna tillfällen vill man bara dra på sig en stor kroppsoverall eller nåt sånt men sekunden efter så NÄE - jag ska fasen få ha på mig vad jag vill!

Förhoppningsvis så stöter man inte på just dom dreggen nästa gång man promenixar ut med antingen en kort kjol eller... ätandes på en banan!!