måndag 28 februari 2011

Jag tycker väldigt mycket om sångerskan Enya. Hon har gjort många låtar jag tycker om. Låtar och sånger som jag vuxit upp med.
Jag tycker inte om alla låtar med Enya, men en del är magiska. En del kanske för att jag minns dem så väl, andra för att de är just så magiska. Många andra har jag inte så mycket över till.
Det är dock två låtar med Enya som jag med ljus och lykta letat efter en längre till utan att finna dem. En av dem var lugn och jag lyssnade ofta på den på sexårsverksamheten i min skola. Jag och min sexåriga klasskamrat och då bästis sedan länge, Olivia, sprang runt i ett stort rum med sjalar. Lyssnade på låten om och om igen. Vi var odödliga och bara fina svävande känslor fanns.
Den andra låten var med i en Kellogg's reklam i slutet av 90-talet. Den kan jag inte heller finna.
Jag har sammanställt en liten låtlista med mina personliga favoriter med Enya (dock utan de där två som sagt. och "If I could be where you are" är jag fortfarande lite osäker på men äsch, den är fin. Visste ni förresten att Enya tackade nej till att göra soundtracket till Titanic?)

Här är låtlistan. Klicka på enya nedanför. Även två andra låtar är med. Den ena är väldigt lång och kanske dålig tycker du, men ganska så härlig på något speciellt vis när de börjar sjunga.
enya

1 kommentar:

willow sa...

Enya sjunger så fint och hennes röst passar så bra in i Sagan om Ringen!