fredag 11 februari 2011

Recap (nej jag har inte glömt er)

Jag har inte skrivit någonting på flera dagar. Nu ska jag tala om varför:

Senaste veckan har jag varit ledig från skolan. Men det har samtidigt varit min mest stressade vecka på väldigt länge. Jag hade tänkt att ta veckan med ro, lätta sovmornar och effektivitet. Istället blev det sena nätter, tidiga mornar, fram och tillbaka upp och ner. Hit och dit och tillbaks igen med ett eller flera korta projekt varje dag. Detta kombinerat med dåliga matvanor är inte en bra kombination. Jag har haft en väldig värk i kroppen, nära till bristningsgränsen ett flertal gånger och ingen lust eller ork till något egentligen. Lite osams som grädde på moset.
Det värsta som varit denna vecka är också att det gått så fruktansvärt mycket tid åt att vänta på tunnelbana, buss eller tvärbana. Så mycket tid till att gå och ta sig fram till olika platser. Jag har stressat dagarna i ända och somnat med ångest över att jag faktiskt inte uträttat någonting viktigt överhuvudtaget. Jag och Emma simmade aldrig. Jag ställde in tiden hos psykologen då jag kände att jag var i sådant behov av sömn och kände att om jag skulle sätta mig på tunnelbanan och till och med byta till en annan linje skulle jag gått sönder på riktigt.
Men inte bara trista, jobbiga och stressrelaterade saker här skett de senaste dagarna. Jag har exempelvis gjort detta!
*Emma har varit hemma och vi flanerade till råga på allt en stund i Globen city där jag köpte ett par skor som jag ej vet om jag ska behålla än..
*Jag har sysslat jättemycket med min bok! Väldigt roligt att se den växa fram, få in alla fina texter och sätta ihop dem med teckningar
*Efter många om och men lyckades jag nå Reimersholme (hur det gick när jag skulle ta mig hit orkar jag inte ens tänka på) och träffa en fantastisk Nadine!
*Träffa en underbar Agnes

Inga kommentarer: