onsdag 19 januari 2011

Är du fortfarande arg lalala

Jag suger på att vara arg. Ja, för att så är det ju. Förut var jag en sådan som blev så fruktansvärt arg så att jag blev ledsen istället. Så är det ofta också ibland. Men numera orkar jag inte ens bli så där jättearg. Kanske gäller det enskilda fall men eller jag vet inte. Att vara arg tar så mycket dålig energi. Jag orkar inte vara arg, jag orkar inte störa mig och jag orkar inte irritera mig på människor. (så klart att jag gör det ibland ändå, fast just nu har jag varken lust eller ork). Det är skönt att slippa bli arg, fast att vara arg kan ju leda till bra saker ändå ibland. Min så kallade terapeut uppmanade mig till att vara arg. Det är invecklat och kanske internt men jag förstod precis vad hon menade och jag önskar att jag kunde bli arg oftare än ledsen. Och kunna visa det för personen jag var så himla arg på. Men jag fegar ur när det gäller att vara arg. Fegar ur med vissa människor, med många människor. Inte så många jag vågar vara arg på.
Men det är en annan femma. En annan ilska. Nu orkar jag bara inte vara arg och jag är för trött även om jag skulle haft lust. Jag har inte lust. Och visst är jag bortskämd. Ja jag vet om det. Men jag är inte den enda som är bortskämd. (och nej det är inte en bortförklaring. Jag är ju lika bortskämd ändå)
Jag köpte i alla fall en ny vårsko igår. Den var så fin och jag ser fram emot att få använda dem, inviga dem!!!! Om jag behåller dem vill säga. Men jag tycker så mycket om dem..
Det blev kyligare idag, precis som väntat. Vi tog en sådan härlig promenad...och sen när vi kom in hade jag fortfarande inte tröttnat på utomhus. Jag satte mig i en solstol på balkongen och blundade. Solade. det var så skönt. Jag älskar en balkong som inte är inglasad. Det var balkongen i Enskede. Det har sina fördelar, kanske till och med fler än utan glas men det är en sådan fri känsla med balkong utan glas omkring, en balkong högst upp. I Årsta. På Odengatan har vi inte en balkong. Alla andra husen omkring, alla på båda innergårdarna har det, sådana där fina balkonger som alla hus i stan med nya balkonger har. Utom vårt hus så klart. Vi har ingen balkong. Plus några andra, några få få andra. Lite avis...fast nä, jag skulle inte vilja att någon drogade på den balkongen ändå så det kanske är lika bra.

Inga kommentarer: