torsdag 20 januari 2011

Shopping spree on low budget

Jag och Emma tog en tripp till Liljeholmstorget igår. En fenomenal tripp skulle jag vilja säga. Nu ska jag berätta varför!

Jag och Emma gav oss av tre timmar innan de stänger, eller kanske två. Det var gott om tid (vi brukar iväg komma iväg en halvtimme innan och då känns det lite ovärt även om det är mysigt.)
Emma har numera ett slkort, så vi kan åka fritt och röra oss med kollektivfabriken utan att behöva tänka "kanske är denna resa onödig" eller titta efter konduktören i tvärbanan och gå åt motsatt håll som denne. Men nu har både jag och Emma slkort så vi kunde sätta oss invänta konduktören.
I Liljeholmstorget har jag gjort några av mina bästa fynd. Det kanske jag talade om förut, jag tror inte det men så är det. Fyndat mest på kort tid. Så jag trodde att Liljeholmen var tömt på Agnes-fynd men jag hade så fel vilket gör mig så glad!
Detta har jag fyndat innan t ex:
En väldigt fin fågel fick jag på Stockholms stadsmission.
En as-snygg pikétröja i retrostil från Adidas för en tjuga.
En jättefin, jättevarm och tunn tröja från Whyred för hundrafemtio kronor!!
Så ja, jag trodde som sagt att jag hade fyndat färdigt. Men igår hittade jag nämligen dessa saker:
Dataladdare. Kan tyckas speciellt i andras ögon men sanningen är att min laddare har varit trasig/glapp hur länge som helst. Det har varit väldigt jobbigt och visst har det alltid löst sig på ett eller annat sätt men efter mycket om och men har jag en ny egen som fungerar galant! Än så länge...
Den var nedsatt till fyrahundra kronor. <3
En sjal och en jättefin unik necessär på H&M för sammanlagt en tjuga. Kommentar överflödig!!
Senaste tiden har jag knarkat två låtar av Cheryl Cole. Har knappt hört någon annan låt men just de två tycker jag så mycket om jag har funderat på att köpa hennes skiva. Dels så jag får höra andra låtar och så jag jag kan lyssna på min cd-spelare. Den kostar den kring hundralappen, så det är inte hur dyrt som helst men ingenting jag skulle kunna köpa nu. Så kommer vi in i en affär. Tittar bland alla skivor. Där ligger den!!! För tjugo kronor!!! Men den är lite trasig så tack vare Emma som sa det fick jag den för TIO kronor!!! Helt stört! Vardå? Stockholm stadsmission i Liljeholmstorget så klart ;)

Inga kommentarer: