torsdag 31 mars 2011

Vad är en dejt.....

egentligen.........
Förstår inte!
Ibland vore det skönt att leva i ett sådant där amerikanskt seriesamhälle (höhöh eller inte bara ibland) där kille frågar tjej om de ska ses efter skolan = en dejt. När man pratar i telefon och man sagt det man det man skulle i telefonen så vet båda att man ska lägga på, och på ett charmigt sätt kunna just lägga på i telefonen utan att säga hejdå. Eller ta ett enkelt körkort när man är 16 . Och om man skulle ha legat med någon vid 16=definitivt tillsammans!

Mitt liv är väldigt oamerikanskt. Jag har talat mycket i telefon men nästan alla gånger försökt komma på vem som ska säga det sista hejdå:et (många blir ofta stressade). När jag var yngre hade jag och min pappa en körkortsplanering som nu ligger på hyllan. Jag har gått ut många gånger med killar efter skolan, funderat många timmar över "var detta en dejt eller ej?" och i flesta kommit fram till att det nog inte var det. Jag har legat med killar och istället för att det är det kanske tredje stora steget i ett förhållande har det varit början på något, ja kanske potentiellt om det, efter ha legat ensam och vridit sig i bädden. agnes 16 ligga med någon = definitivt inget förhållande.

Men Så Vad Är En Dejt I Sverige?? Ska man ha sagt till varandra tjugo gånger att den andre är snygg, att man gillar den andre mer än som en vän och vad händer? Fast nej så får man inte säga. För då blir den andre rädd.
Är den där fikan en dejt? Är promenaden en dejt? Shoppingturen är inte en dejt. Är museibesöket en dejt?
Man kan väl inte dra dejter över en kam så där, det vet jag ju. Men hur vet man att det är en dejt?
Det känner man. Det känner man. Man vet när det är dejt.
Om det är en kille och en tjej. Om det är en tjej och en tjej eller en kille å kille. Dejt. dejt.

Man det är jobbigt att känna ibland

1 kommentar:

Willow sa...

Klockren text.. Nästan allt e ett himla spel, eller hur? "Man ska vara så, man ska vara si"
Fy fanken.


=*