torsdag 31 mars 2011

Vad som händer

OK, jag lurade väl mig själv lite kanske när jag sa att diskussionen var över. Eller det kanske den är, detta kanske är en annan.
Någonting som jag hade för mig själv och någonting hon trodde var precis som det skulle.
För att det är det ju inte.
Så när mamma ringde brast det lite. Jag började grina och hade inte så mycket att säga.
Det var en stund sedan nu.
Det har nog slagit mig vad som händer...

Jag håller på att gå in i väggen. Jag håller på att bli utbränd.

Jag är en person som har ett stort behov av sömn och mat. Sedan är jag också i behov av rutiner. Jag och min psykolog kom i samråd fram till att jag är en orolig själ!
En annan sak jag också är i behov av är fritid.

Senaste tiden har varit väldigt fullpackad. Det började med dåligt samvete januari och jouren jag volontärar på, födelsedagar i februari och då skulle jag börja på ett till jobb. Sedan var det äntligen sportlov och jag hade tänkt att vila upp mig. Men det blev ytterligare ett jobb då. Jouren har varit väldigt kul men tagit mycket tid, och under hela denna tid har jag också arbetat extra på en yogastudio. Jag har även försökt att träna regelbundet, gå ut med vovvisens ibland och hinna med att träffa vänner och främst spendera tid med syrran när hon har varit här.
Jag åkte även till England, en fantastisk resa som kom smula fel i tidsplaneringen för både mig och Nadine. Jag har hållit på att styra och ställe med studentkommittén under denna period också.
I snitt har jag kommit hem kanske klockan tio varje kväll. På tre månader har jag alltså haft fyra olika jobb som tagit mycket tid, firat tre födelsedagar, försökt träna, försökt ha roligt, bedrivit en studentkommitté, demonstrerat och rest. Samtidigt som detta har jag haft en skola jag varit tvungen att gå till och ganska mycket plugg att sköta. Jag ska även sitta med i valberedningen nu på min skola, jag har en mösspåtagning att råda över samt att jag får många samtal om hur gärna folk/vänner som så gärna vill att jag ska gå med i deras organisationer. Som grädden på moset ska jag sälja hundra studentbiljetter till första skivan, marknadsföra slutskivan och planera inför framtiden. Söka skolor, söka sommarjobb. För att inte glömma - fyra prov att plugga till, ett högskoleprov, en och en halv film och himlans andra mycket saker där borta i hammarby sjöstad

Detta kanske låter rimligt för dig att hinna med. Och hinner - visst gör man det. Men jag har blivit så fruktansvärt uttömd. Uttömd på ork, på känslor, på vilja och allt annat som kan tänkas höras dit.

Jag har legat på bristningsgränsen länge nu och nu tror jag fan att botten är nådd. En förändring NU måste ske! men det kan inte ske.
(måste lära mig att säga nej....) Något som för mig är så oerhört svårt. Sakta men säkert blir det bättre, men jag oroar mig. För att bli utan sysselsättning, för att bli utan allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

fram med en förändrig! FF - förändring och fritid!