fredag 5 november 2010

For Emma's sake!!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Agnes. Anki. Ankan (två sista av Emssss)

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jag är snäll

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
min ombytlighet (snarlik ett väldigt light manodepressivt beteende)

4. Detta är jag rädd för:
Att mina nära ska fara illa

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Choklad. Juice. Roligt!

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Städa toaletter. Ljuga inför mig själv. Låna ut mina Acnejeans!

7. Detta tycker jag om att göra:
Spela spel.. se roliga filmer..pyssla.. äta goda saker.

8. Detta vill jag göra just nu:
Hitta på en fin klädsel att ha på mig.

9. Bästa känslan:
vara älskad och älska

10. Värsta känslan:
Att känns sig ensam

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Empatisk

12. Är jag kär just nu?
Nej

13. Jag vill gifta mig:
Jaaa med någon jag är kär i :)

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Se Världens sju underverk.

15. Min käraste ägodel:
Extern hårddisk? Foton? Nöffis!

16. Något jag vill ha i present:
En trevlig assistent :)

17. Detta har jag på mig just nu:
American apparel-klänning. Stickad Benettontröja. båda second hand!

18. Favoritkläder:
strumpbyxor (har också på mig det nu.)

19. Favorit djur:
Alla djur
hundar<3

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
All musik gjord med hjärta! Fast inte techno eller Eurodisco. Eller schlager och dansband.

21. Favoritlåt just nu:
Summer in the city, regina Spektor

22. Roligaste ämne i skolan:
Svenska C??

23. Tråkigaste ämne i skolan:
*****

24. En bok jag gillar:
Kaskeloternas sång

25. En film jag älskar:
Det stora blå!

26. Favorit tv-program?
Ensam mamma söker

27. Favoritdoft:
Opium

28. Detta äter jag gärna:
Choklad

29. Dricker helst:
Juice

30. Favoritgodis:
Choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Paris!

32. Färg på mina ögon:
Sibiren Husky-färg säger någon.

33. Min längd:
16..170

34. Jag tror på:
Dig

35. Jag spelar:
inte Herrgårds morden för att det vill ingen spela med mig :(

36. Person jag beundrar:
Astronauten

37. Så här bor jag:
i två lägenheter

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
1....

39. Det här tänder mig:
självsäkerhet ;) såååå ovanligt

40. Det här gör mig avtänd:
självgodhet! dåligt självförtroende/självkänsla

41. Favoritfärg:
Röd

42. Favoritcitat:
Länge leve oförskämdheten, den är min skyddsängel på jorden - Einstein väl?

43. En hemlighet jag vet:
Får jag ju inte avslöja

44. Bästa present jag fått:
Kan inte ranka sådär

45. Senast köpta skiva:
oh vad länge sedan. Kan väl inte vara Suedes hångelplatta?

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
min mun

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Jag är nöjd med allt. fast jag är inte så stark i ryggen så jag får lätt dålig hållning :(

48. Udda förmåga/egenskap:
Kan rulla tungan och göra ett ljud samtidigt hur länge som helst.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Många säger hund. Men jag tror fågel. Men kanske hund.

50. Vad lyssnar du på just nu?
bakgrundsljud och knapprande på tangentbord.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Promenerat med V. träffa Nadine & c/o på Little Persia!

52. Var är dina föräldrar födda?
Stockholm

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
uppdaterade mozilla firefox?

4. Vilken är din favoritrestaurang?
någon Sushi-resturang? Vet ej. Jo Hermans!

55. När badade du i en pool senast?
Kommer inte ihåg :s

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja!

57. Hur många barn vill du ha?
förut ville jag ha hur många som helst. det blir färre med åren. Just nu ingen, kanske ett? Fast det känns lite egoistiskt.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dansband? eller någon sådan där jobbig annan..

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
2014? Förhoppningsvis FI om de ligger på 4,0-gränsen :)

60. Vad har du för TV-kanaler?
Webbtv?

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja, jag har även kört en Ciao-moped!

62. Har du busringt någon gång?
Hehe ja. Fast inte någon sådan där fuling med att lägga på direkt.

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, jag har inte någonting att få en sådan böter för.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Jag vill hoppa fallskärm! bungyjump verkar göra ont, upp och ner med gummiband.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
jag vet inte!

66. Har du en egen trädgård?
Ja på Gotland

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
?? Sailor moon??

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej då.

69. Badkar eller duschkabin?
Badkar <3

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Gudfadern!

71. Favoritpizza?
Inte så förtjust i pizza, men när jag åt kött tyckte jag om calzone.

72. Chips eller popcorn?
popcorn med smält smör eller chips och dipp.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
rosaröd.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
nej, har aldrig förstått hur.

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, inte min grej tror jag.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Färskpressad äppeljuice, ni vet sådan där lite grumlig som inte emma tycker om. Men mestadels Söt apelsin.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Nadine! Donken hehe.

78. Favoritchoklad?
En på Lakritsroten med lakrits och havssalt.

79. När röstade du senast?
19 september 2010.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
i Somras?

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
ja :)

82. Är du bra på matlagning?
det tycker jag:)

83. Klarar du att tanka själv?
tanka vadå?

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på
???

85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola ;)

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej.

87. Vad var det senaste du handlade?
Godis på Pressbyrån.

88. Har du kräkts offentligt:
ja, vid slottet.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
mångmiljardär såklart!!
nej, Kärleken <3

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag vet inte

91. Har du ringt något betalnummer:
Nej

92. Kan man vara vän med sitt ex:
Det tror jag att man kan :)

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
mormor tror jag.. nej mig själv på hud och ven-mottagningen

94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Mitt hår började inte växa förrän jag var typ.. tre år?

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
"Hey I'm shoeshopping (..)"

96. Vad har du i din väska:
Religionsbok, skrivblock, lypsyl, läppglans, nycklar, slkort, portmonä, .....(..)

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Sätta på en skiva.

98. Vad är du tacksam för idag:
Att min familj mår bra!

99. Var hittade du den här listan:
minns inte.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
geleklumparna (två personer) Lady Gaga

Den här listan blev oerhört ointressant och oviktig. Känner inte för att publicera den, för så tråkig är den, men eftersom jag spenderat typ en halvtimme på den gör jag det ändå.

1 kommentar:

ÄMMA sa...

aah ett långt fråga och svar-inlägg :D
läste såklart alla <3