fredag 26 november 2010

Vara vara vara vänner (tala om allt vi kan väl..../../)

Vem var din allra första vän (som du minns)? Är ni fortfarande vänner?
Carl! Ja, sporadiskt. Vi ses ibland. Han säger att han inte litar på mig. Tar det inte på så stort allvar lix.

Vem av dina vänner har du känt allra längst?

Agnes T, skulle jag tro. Av riktiga vänner lix. Eller Agnes E-A.

Hur många bästa vänner har du?
Två!

Vad brukar du och dina vänner prata om oftast (i procent)?
När jag talar med Agnes T talar vi mest om vad som hänt senast, hur allt känns och vad vi vill och hur det ser ut (vi hinner inte ses så ofta). Nadine å andra sidan talar jag med om sexdrömmar, om hur jävla mycket det känns just nu och att jag är så jävla sugen på att äta på donken (tack Gud för att hon har comviq).

Vad är det värsta en vän gjort mot dig?

En vän som jag höll alldeles för kär utnyttjade mig på nästan alla sätt och vis (men hon förstod det nog inte ens).

Vem av dina vänner vet mest om dig?

Agnes T känner mig utan. Och innan. Nadine vet väldigt, nästan precis allt.

Har du några killkompisar?
Ja! jag hade dock fler förut.

Är du öppen för att lära känna nya vänner nu i vuxen ålder eller känner du att det "räcker"?
Jag är ju inte vuxen. (eller jovisst, enligt lag hehe.) Jag har mina fina vänner och jag behöver inga fler, å andra sidan älskar jag att få nya vänner. Jag behöver lite nya bekantskaper då och då att ta del av.

Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän?
Lojalitet! Att alltid finnas där.

Tycker du det är viktigt att vänner är superärliga mot varandra? (typ någon frågar: tycker du att de här skorna är fina?)
Nej. Om jag frågar "ska jag välja denna kavaj eller den där?" vill jag såklart ha ett ärligt svar, men helst vill jag nog bara ha det svaret som jag tycker att min vän borde förstå att jag vill höra. Men när det inte gäller angående ytligheter så Självklart.

Hur är du som vän tror du själv?
Knepig, men trofast!

Hur gillar du att umgås – i gäng flera stycken eller one to one?
Jag har väldigt svårt att umgås i gäng, jag tycker inte om det alls nästan. One to one.

Välj två av dina nära vänner och berätta om hur du lärde känna dem?

Agnes T. Vi hade en gemensam bästis i femte klass, Anni. Anni och Agnes hade varit bästisar hur länge som helst och i början ville inte Agnes acceptera mig. Vi blev ihopsatta bästisar och visst, det funkade finfint men lite väl påtvingat var det för oss. Vi gled ifrån varandra, umgicks bredvid kan man väl säga men lite samma personer men aldrig med varandra. Sedan möttes vi lite innan jul i nionde klass och föll pladask.
Nadine. Vi gick i samma klass ett drygt ett och ett halvt år. Plötsligt händer det. Plötsligt inser jag hur fantastisk hon är på alla sätt och vis. Hon sa "jag är så jääääävla naturlig" och jag sa "det finns hur många sätt att göra det på som helst" och sedan dess har vi ställt dumma frågor och hon är en bästa vän.

Vad bråkar du oftast om med dina vänner?

Jag blir sällan arg på vänner, oftast bara irriterad på dem när de inte ens är med. Så nej, inte särskilt ofta alls.

Vad brukar du oftast göra med dina vänner?

Jag och Nadine sysslar väl med allt?

Hur enkelt släpper du in nya bekantskaper i ditt liv?

Nya bekantskaper, hur lätt som helst! Förut överböljade mitt liv av bekantskaper och kompisar. Sedan slutade jag orka, så inte lika lätt längre men jag har ju väldigt många kompisar. Vänner dock - superduper himla svårt.

Säg en svensk kändis du skulle vilja vara vän med och varför?
My Rylander. Just det, henne är jag redan vän med. Fytusan vilken tur jag är, för hon är helt jävla underbar.

1 kommentar:

Nadine sa...

Du är så hilmla fin Agnes, är så lycklig över att ha dig som vän. Du är en sådan perfekt blandning mellan allt det man vill ha, som en god påse med gott och blandat (för den vanliga "gott och blandat" har inte så mycket gott). och jag är så glad över att du sa det, för det sa du ju inte förrut..