tisdag 30 november 2010

Jag är fin

...men särskilt idag. Jag hade för ovanlighetens skulle inte planerat vad jag skulle klä mig idag, denna långa skoldag. Något varmt ville jag ha, särskilt då jag skulle åka till dagis och hämta en viss liten kille. Promenaden hem därifrån är redig och kall! Sedan ville jag ha något fint på mig. Just då plingade mobilen till, ett sms landade i inkorgen. Min lärare har blivit sjuk. Alltså ingen lektion förrän klockan kvart i ett! Oh vad skönt att sova vidare en stund.
Hur som haver gick jag senare upp utvilad för en gångs skull. (Hade sätt säsong tre's sista avsnitt av WaT, dödstrött typ med andra ord).
Jag gick upp. Ville inte ha manchester, ville inte. Hittade ett par ursnygga jeans (ägaren vill troligen vara anonym). Tycker ju inte om jeans och byxor egentligen, men i dessa fick jag en väldigt läcker rumpa. Annan klädsel överflödig, (okej då, Whyred-ullisen och second hand-blusen jag fick julen i Enskede några år sedan plus Rosa-vita-Adidasskorna).
Mitt hår föll så vackert, hela dagen.
Kanske var det för att min rumpa var extra fin. Kanske var det mina nya foundation. Kanske var det mitt hår. Kanske var det min goda frukost. Kanske var det mitt hår. Jag vet att jag är fin annars också, men idag kändes allt himla bra (på insidan också).

Obs! Hade ingen bh på mig. sällan det händer sedan "bränn bhn-kampanjen" i åttonde klass som höll... ungefär 20 veckor.....

Inga kommentarer: