lördag 20 november 2010

Ingen inspiration!
Jag har alltid haft en klar bild om vad jag vill syssla med när jag blir stor. Visserligen har den förändrats otal gånger och visserligen är jag ju ung och då brukar ju fantasin flöda och idéerna förändras när det sker olika saker i olika faser man går igenom.
Senaste dagarna, kanske veckorna, har jag tänkt och varit lycklig över att vad som helst kan hända. Jag vet inte vad jag kommer bli, var och vad jag kommer utbilda mig till och var jag kommer hamna. Men nu...... är jag så uttråkad. Ingenting känns kul eller spännande. Nu blir jag ännu mera uttråkad då jag inser hur tråkigt det här inlägget kommer bli för någon att läsa och hur fruktansvärt bortskämd jag är.
Men dessa yrken har jag funderat över att bli faktiskt kunde tänka mig att bli och tänker låta er ta del av några pessimistiska om varför till och med det inte skulle kunna bli cool för mig.
Åklagare
För det första kommer jag aldrig komma in på juristprogrammet. Borde kanske plugga mer. Jag är även en sådan som presterar dåligt på prov.. så även om jag intalar mig så kommer jag aldrig kunna klara högskoleprovet ändå. Och de ska ändå ändra provet till hösten.
Författare/journalist
Sådan jävla hets! Kanske inte men jag brukar alltid falla på målsnöret när det gäller karriär så jag skulle säkert inte få varken bokkontrakt eller anställning.
Radioproducent
Sex personer kommer in på DIs linje var tredje år. Sedan kan ju inte alla av dem få jobb. Kommentar överflödig väl... Skulle dessutom aldrig klara projektanställningar! tycker det är jobbigt att söka jobb (kanske för att jag aldrig får något)
Teaterregissör
Hehe (nej jag skrattar inte åt mig själv men jag vet inte vad jag ska skriva)
Barnmorska
Jag suger på naturkunskap och ämnen som hör till. Plus att jag måste kanske inte ens kommer kunna bli det, man måste bli sjuksyrra innan och måste söka till barnmorskautbildningen efter det. Har hört att det är svårt.
Biografsmaskinist
Kan man överleva på lönen? Om ens, knappt i sådana fall. Ont om riktiga utbildningar.

Ja, såhär jävla "realistisk" är jag just nu.
Jag kan ju bli precis vad jag vill hur jag vill. Men jag borde väl gifta mig rikt och bli hemmafru med hembiträde så jag har varje dag ledig. Eller skaffa ett jobb med sovmorgon! Vill ju så gärna jobba på en bio. Men där kommer jag nog aldrig få jobb.....

Inga kommentarer: