onsdag 18 april 2012

Förverkliga drömmar part 2

När vi väl talar om dem, försöker jag fundera ut vad jag vill göra i mitt liv, någon gång. Jag ska väl någonstans försöka få ihop mitt självförverkligande (om en kan uttrycka sig så) men det verkar så svårt. För att kunna förverkliga sig själv, måste en veta vem en är, vilka värderingar och ideal som är mest primära. Hur ens liv ska levas och leva som en lär. Och få ihop allt. Att det ska klaffa. Där är jag inte än, jag som precis har börjat lyfta på locket.
Jag vill (väldigt förvånande med tanke på förra inlägget) resa och upptäcka nya miljöer. Jag vill hemskt gärna prova bo utomlands och se om det passar mig. Jag vill arbeta och ha roligt, spendera pengar och tillbringa ledig tid och vara utan ansvar. Så småningom vill jag utbilda mig till något spännande, inspirerande och viktigt och roligt. Jag vill omges av människor jag älskar. Jag vill våga älska, jag vill våga följa mina drömmar. Jag vill höra underbar musik, jag vill vara kreativ. Jag vill vara självständig och samtidigt en del av någonting större. Jag vill utmana mig själv och samtidigt leva lätt, jag vill finnas och känna att mitt liv är ett val jag gör.
Ganska flummigt och åh så oklart.
Men en sak är jag ganska säker på. Jag vill fortsätta dagdrömma och fantisera; jag tror att det är väldigt nyttigt och långt ifrån behöver allt bli verklighet. Det är viktigt att tillåta sig själv att längta till något, sedan ändra sig och göra om eller inte alls. Men jag vill inte fastna, jag vill lita på mig själv att jag tar tag i det som är viktigt och förverkligar det jag kan och har makt över; mitt egna välbefinnande och mitt egna liv. Vill jag resa så kan jag det. Vill jag leva så kan jag det.

Inga kommentarer: