tisdag 17 april 2012

Inatt jag drömde nåt jag aldrig drömt förut, lala.

Jag drömmer, jag drömde. Inatt, imorse, någon gång mellan vakna dagdrömmar, drömmandes med stängda ögon i min säng.
I drömmen var jag inte ensam. Jag träffade dig runt någon middag, i farstun som var utomhus. Din nära vän ville ha mig, var ledsen för att hon inte fick mig. Jag ville ha dig fast inte visste jag vad du ville ha. Jag lyckades lura din vän att vi skulle åka iväg och hon klädde på sig sin duffel och gjorde sig redo att gå. Du kom ut i farstun och plötsligt insåg din vän att jag inte skulle följa henne. Hon blev ledsen fast jag låtsades som inget.
Med tvekan beslutade du dig för att följa med mig därifrån, jag som ville vara ensam med dig. Du tog mig i en golfbil och det var natt, kanske väldigt tidig morgon. Du skulle ta med mig till Aquaria. Väl vid Aquaria var inte Aquaria som det Aquaria jag minns, men fint och utomhus, djupa pastell himlar och atmosfärer. Vi gick in på den asiatiska, gigantiska, restaurangen som dolde sig vid sidan om, såg på den dyra menyn. Vi tvättade händerna med alcogel och personalen tog oss till ett bord. Allt var väldigt minimalistiskt och i bambu, många intryck fast ingenting stack ut.
Sen vaknade jag.

Inga kommentarer: