fredag 1 oktober 2010

svartskalle stoltast i staden spritt språngande galen


Idag använde jag byxor för första gången på väldigt länge. Inte länge som i flera år, men länge som i flera månader. Det är lång tid för mig, särskilt då jag använde väldigt mycket byxor förut.
Nu för tiden vill jag mestadels använda kjol och klänning. Det gläder mig på något vis, för att då får jag användning för allt fint jag har. Inte mycket i garderoben som hänger i väntan på att få användas men bara används någon gång då och då när jag ska på en kalasmiddag eller kalas överhuvudtaget. Det var varmt och skönt att ha byxor på mig, men det slår inte strumpbyxor och kjol. Mina ben blir finare i strumpbyxor. Strumpbyxor är världens skönaste plagg. Nu fruktar jag bara lite inför kylan och vintern. Då blir det byxor igen tror jag nog.
Jag har länge känt en längtan efter att göra något galet. Men vad är galet? Jag vet inte. Jag kommer ju inte på. Jag har funderat kring piercings, men det känns lite befängt. och David å Emma "dissade" ju lite grejen med den där piercingen jag föreslog häromdagen så då känns det ju inte helt rätt. Ibland blir jag lite rebellisk och vill göra det där lite galna. Jag struntar i att borsta tänderna men det känns ju så fruktansvärt onödigt så jag gör det sen ändå. Ibland röker jag och känner mig lite rebellisk men inte galen. Det är mest dumt. Jag dricker inte särskilt mycket alkohol, jag blir ju aldrig full så det är inga galenskaper där heller. Jag tänker på att vara galen som i att typ köpa en enkel dyr flygbiljett till ja, låt oss säga New York eller helst i Tokyo. Bara åka och tänka.. inte tänka alls. Men det är ju lite korkat att göra det sista året i gymnasiet. Jag är så fruktansvärt trött på att gå i skolan men jag orkar inte fly. Det kommer komma ifatt mig. Jag är övertygad om att allt jag behöver ett avslut för att kunna gå vidare från saker och ting (men jag får ju aldrig avslut så jag vet inte). Jag behöver gå klart. fan. nej jag vill inte. Jag önskar att jag hade mod att sticka nu ju! Det vore det galna. Att åka nu på en enkelbiljett till en annan världsdel utan att tänka på imorgon.

Inga kommentarer: