söndag 31 oktober 2010

Erasure - A little respect.
Nadine lyser så fint. Hon är kär. Det vill jag vara... när jag hör den här låten så påminns jag om det. Hur fantabulöst. Hur härligt det är. När jag lyssnade på den här så klev jag upp ur Mariatorgets tunnelbaneuppgång och var kär.. första och enda gången? Jo. Kär i en kille var jag!
Men jag verkar inte bli så där himla kär längre. Ett femtonårsrus med hormoner var det nog. Kanske kan man inte kalla det kärlek. Fast det kändes ju så, så så var det nog. Spelar inte så stor roll. Låten ger mig en härlig känsla av kärlek. och lite olycklig kärlek jag då inte hade fattat och var glad ändå.
jag svamlar bara och orden efter meningarna om Nadine blev bara dåliga. Men lyssna på låten.

Jag är inte kär i någon. Inte nu. Och då lyssnar jag mer på Glee Cast - Lean on me. Tänker på min älskade familj. Mamma pappa Valter emma-l+david. De är allt! jag älskar dem så.
och mina fina vänner såklart!
OK, nu har jag lyssnat på den... kanske fem gånger sedan Emma-li gick härifrån och sa hejdå. Nej flera gånger. Nu har jag lovat mig att det är sista gången- sedan ska jag se lite W.A.T. Om ni inte förstår vad det betyder vid det här laget så....
(Kuriosa: vi sjöng Lean on me på elevhälsodagen i ettan på gymnasiet.)

Inga kommentarer: