söndag 24 oktober 2010

Dagbok ,19 februari 2012


Vad tiden går fort.. Redan 2012. Redan februari. Så mycket har hänt sedan senast jag skrev! Jag och Nadine har redan hunnit bo i Brighton 4 ½ månader, och flera lär det bli eftersom att vi båda stormtrivs! (på bilden är vårat hus och vårat fönster, det höga.)
Hur som helst. Klockan är tio på morgonen, jag ska alldeles gå upp och möta min flickvän Katie. Nadine har redan gått till jobbet, hon jobbar på ett café. Hon börjar ganska tidigt på morgonen eftersom att hon ska baka och så men det gynnar oss faktiskt båda. Hon slutar ganska tidigt, oftast runt klockan ett. Jag börjar klockan ett på biografen (berättar mer senare). Jag har ensam tid på förmiddagen och hon får eftermiddagen för sig själv. Vi är ju båda ganska beroende av eget space så det är perfekt! Jag slutar typ vid sju-åtta någon gång. Just det, jo jag fick ju jobb på Duke's of Yorks biograf i London. Såg den redan sommaren 2008 när jag, Emma-li och mamma åkte förbi den med bilen.. Så fin är den <3 href="http://www.themarwood.com">the Marwood coffee shop, Nadines café. Vi ska äta frukost och hjälpa Nadine med dress.. glasyrer till hennes cup cakes. Sedan ska jag rusa till Duke's, vi brukar hänga där lite för länge och så får jag springa till biografen, jag brukar öppna och första visningen är ofta klockan två.
Jag har bjudit Nadine+hennes pojkvän Mark på bio idag (på Duke's alltså). Det blir roligt, hoppas de tycker om filmen. Sedan ska vi möta upp Katie och gå till någon pub. Vet ni vad det bästa är? Fröken Rylander ska åka hit idag!! Vi har saknat henne så mycket. Hon brukar komma hit ganska ofta, så har vi syjuntor men främst stickjuntor :) Hon ska eventuellt möta upp oss vid baren. Nadine och jag hade fixat en sjukt snygg blinddate till henne, som heter Luke, men igår så berättade hon att hon och den där killen hon dejtat ett tag hade blivit ihop på allvar så vi får väl ringa återbud.. haha stackars Luke. Vi går till baren som vi oftast går till, någon orientalisk som påminner om Little Persian på Söder i Stockholm. Mysigt! Vi brukar sitta där och bli lite småfulla och fnittriga tills vi blir trötta och hungriga, då vi bestämmer oss för att gå och äta någonting. Skräpmat! Första månaderna knarkade vi Fish n chips, fast vi har tröttnat nu verkligen. Så nu är vi tillbaka i vårt gamla mönster. McDonalds eller Burger King. Det slutar oftast med att jag och Nadine blir sura på varandra.. Det är egentligen det enda vi tjafsar om! Ibland skiljs vi åt, hehe, men annars kör vi på "varannan gång"-systemet. Ikväll får Rylander bestämma!
Imorgon är det Nadines namnsdag. Jag och My har en överraskning till henne, en namnsdagspresent, en utflykt till London! Vi ska bara gå omkring bland alla caféer, strosa bland affärer, hänga i parken och Nadine ska få välja vilket té hon vill på Harrods. Så ska vi köpa det till henne, jag och My. Sent på kvällen flyger jag hem till Stockholm för att på måndag fira mammas femtiotredje födelsedag och pappas försenade femtioårsdag!! Han fyllde år för tre dagar sedan, men eftersom att jag inte fick ledigt från biografen slår jag ihop det. Sedan, på torsdag ska jag, Emma-li och pappa åka till New York. Ska bli så kul! och häftigt.
Jag längtar verkligen efter mamma, pappa, Valter, Emma-li+David och kissen såklart! Ska bli så kul att få se dem igen. Sorgligt varje gång vi skiljs åt. Men jag ska ju dit igen snart, Emma-li och David ska ju ha förlovningsfest senare i Maj, wiho!!
Från New York åker jag direkt till Brighton. Hoppas My är kvar då.
Det börjar bli vår här. Så härligt. Nejfan, nu ska jag gå upp och sätta mig på dubbeldäckaren och möta upp Katie vid pirerna så tar vi promisen till Marwood därifrån. Brighton är bra härligt, fint och bra roligt ändå.

1 kommentar:

Emmsan sa...

Åhh, fina!