söndag 3 oktober 2010

Hallelujah som om jag aldrig skulle älska igen

Förstår mig inte riktigt på den, men varje gång jag lyssnar på den får den känna mig så nära döden, avsked. kärlek. Allt sätts lite på sin spets. Hallelujah.

Vet inte vilken av Jeffs och Leonards version som jag gillar mest. Kanske Leonards. Jeffs känns ännu mer verkligen på något sätt, kanske för att han är död. Båda har fina texter. Båda är nära någon älskade och båda är nära döden.
Det känns som att det tar slut med någon. Känns som att någon ska dö. Kanske du eller jag. Men den känns fin

Jag sätter inte punkt där, för att jag vet att om fortsättningen. Jag såg nyss klart säsong ett av Without a trace och serien avslutades med den låten. Jag är för jävla mainstreem med att tycka om låten men så fåre väl vara.
Skriver nog senare och berättar mer om texterna.

Inga kommentarer: