tisdag 14 december 2010

C'est la vie

Ja jag vet, jag är några dagar efter. Här får ni dem! :)

Dag 12 -
i min handväska
Lustigt att det blir detta inlägg idag, jag som just är på jakt efter en ny väska. Jag är så kräsen, jag hittar aldrig en ny. Eller det gör jag ju. Jag har dock tröttnat på att vara den som önskar sig dyrast saker på julafton, för så blir det alltid oavsett om jag vill det eller inte. Jag har med ljus och lykta sökt en i en bra prisklass men blir besviken varje gång jag ser dem i verkligheten.
Hur som helst har jag flera handväskor och sällan allting samlade tillsammans. Så jag tänkte att jag talar om för er vad som är viktigast i min handväska istället.

Mobil, hemnycklar och sl-kort är väl knappast någonting ovanligt, inte heller plånbok med bankomatkort och legitimation. Sedan kan jag inte heller gå hemifrån utan pappersnäsdukar. Oavsett årstid, tid på dygnet och var jag är nyser jag ständigt. Jag måste ha näsdukar i väskan. De gånger jag väljer att inte ta med mig näsdukar ångrar jag mig bittert för att då får jag bevisat hur viktigt det är. Jag vill allra helst ha ett läppstift i väskan och lypsyl. Jag är ju lite beroende av läppsaker, det har jag alltid varit och läppglans är inte min grej riktigt längre. Bara ibland!

Dag 13 - Den här veckan
Veckan har varit upp och ner. Ogiltig och giltig frånvaro. Skratt och tårar. Ingen ork och mycket lust. Orkar inte tala om den mer.

Inga kommentarer: