söndag 5 december 2010

Kärleken är

Dag 5 - vad är kärlek?
Åååååh vad svårt. Själv avskyr jag sådana där definitioner av pretentiösa tonåringar som tror sig veta vad kärlek är. Jag tror jag vet, men det är liksom för stort för mig att beskriva det. Kärleken finns överallt. Jag hörde ett citat från Ken, töntigaste rapparen i Sverige som rappade om att han skulle våldta prinsessan, sa... vad var det han sa... "har man inga pengar så har man kärlek, har man kärlek så behöver man inga pengar" (i en dokumentär om Tanzania vill jag minnas). Kanske är det sant.
Kärleken finns och man behöver den men just vad den är är nog upp till var och en. För mig är kärlek ologiskt, fantastiskt underbart och utelämnande. Något man kan överleva utan, men som förgyller och gör livet oslagbart mycket finare och lättare att leva.
Jag vill inte leva utan kärlek, vet inte om jag skulle kunna efter att ha fått känna så mycket kärlek i mitt liv redan och jag hoppas att ingen annan heller är utan den.

1 kommentar:

buffy sa...

Idag har vi köpt julklappar. :)