torsdag 9 december 2010

Dag 9 - Min tro
Ja, det är väl kanske lite som det där med att definiera kärlek. Svårt liksom. Jag ser mig själv som troende, jag menar att jag tror ju på någonting. Vad jag tror på varierar från dag till dag. Jag tror på människan och dess förmåga att åstadkomma och förverkliga. Jag tror på naturens kraft att förundra, lära och dess styrka. Jag tror också på någon slags gud däruppe som vakar över oss människor. Att det finns en Gud som övervakar oss är inte lika med att vi är fri från allt ansvar. Det betyder inte heller att det är en Gud som ska skydda oss från allt ont, men det gör Gud ändå ibland. Jag tror på Karma, att hur man ter sig får man tillbaka senare i livet. Jag tror på mig själv och jag tror på många människor omkring mig. Oavsett hur ens tro ser ut är den viktig och nu blir jag så jävla irriterad för att nu ser det ut som att jag sitter här och författar vad tro är. Jag har ingen jävla aning. Jag vet bara att jag tror på människor, en gud, naturen och saker man inte kan definiera.

Inga kommentarer: