torsdag 16 december 2010

I keep my visions to myself

Dag 15 - mina drömmar.
Jag skulle inte påstå att jag drömmer mer ofta än någon annan, men jag minns väldigt ofta mina drömmar. Det verkar inte andra göra. Det är ingenting man talar så ofta om i alla fall. Jag minns ofta mina drömmar som är väldigt abstrakta. Sällan har jag superkrafter och sällan händer något övernaturligt (bortsett från det faktum att jag färdas hur kvickt som helst från en plats till en annan utan att ens märka det).
Senaste tiden har min sömn som sagt inte varit så bra, vilket är ovanligt för att vara mig. Jag som alltid sover bra. Jag har problem med att koppla ned, vilket också är ovanligt för mig. Kanske för att jag börjat drömma mardrömmar.
Jag måste leta fram en av mina drömfångare för att såhär ska det inte vara. Såhär var det inte. Annars får jag köpa en ny.
Jag vet inte vad jag ska säga mer om drömmar. Det finns så mycket att säga. Jag har ett drömlexikon, mamma med men jag vet aldrig vad jag ska slå upp på. David tror inte man kan tolka drömmar, själv vet jag inte vad jag tror men jag tror ändå det.

En av mina favoritlåtar här i världen heter Dreams och är av bästa bandet någonsin Fleetwood Mac. Så fin. Så bra. armoni och vemod i ett!

Inga kommentarer: