måndag 6 december 2010

En dags betrakelser från en sömnlös

Dag 06 – Min dag
Igår var volontärsfesten som filmfestivalen anordnade. Jag kom inte hem förrän.. klockan kvart över fyra imorse, så ni kan ju tänka er hur denna dag har varit!
Efter att ha sovit i en halvtimme klev jag upp klockan sju och undrade om det senaste dygnet var någonting jag hade drömt. Allting kändes så konstigt. Allting var mörkt, mamma låg och sov. Nadine låg och sov. Jag var snurrig i huvudet.
Jag gjorde en frukostmacka med avocado och körsbärstomater, borstade tänderna. Jag hade låtit gårdagens smink ligga kvar på huden (det skulle få mig att skölja ansiktet.. får alltid höra "hur pigg" man blir av det. bullshit!)
Jag klädde på mig, gick ut i ett trapphus som också var släckt för ovanlighetens skull. Jag åkte till skolan. Nadine låg fortfarande och sov!
Skolan var tom på elever trots att jag i tid (eller okej, endast tio minuter senare). Jag fick tända plan två's kusliga korridor. Resterande tid i skolan spenderades i klipprum tre, i en röd fåtölj. Jag fick ont i magen, ont i huvudet, ont i munnen och alla ställen du kan tänka dig. Jag mådde illa och frös. Där fick jag tillbaka för att vara uppe så länge! Snurrig i huvudet var jag med.
Jag och Nadine tog buss fyra hem. Något som jag tyckte var extra ordinärt, men hon vevade handen och kontrade med "som om jag skulle föreslå att vi ska åka till Östermalm imorgon". Okej, jag tog det inte så illa. Hon kan ju inte hänga med i alla mysiga svängar höhö. Jag kom hem. Lena kom över. Jag la mig och sov. Jag tvångs-klev för ungefär en halvtimme sedan och åt pastasås. Den var riktigt god. Den fick mig att tänka på min och Nadine's. MMmmmmmmmmmmmm..

Inga kommentarer: