söndag 26 december 2010

Karriär

Ja som ni vet brukar jag satsa högt karriärmässigt, vilket är lite underligt då jag är fullt medveten om att jag inte är någon karriärist. Det är härligt att fundera dock, och jag tror inte att något är omöjligt. Jag skulle klara av och lyckas att bli en diplomat om jag verkligen ville det och kämpade hårt.
I alla fall har jag kommit på tre saker jag skulle kunna tänka mig att arbeta med!
Åklagare - helst av allt!
Barnmorska
Polis
(Lärare)

Det viktigaste för mig är att göra skillnad. Vara med och påverka. Göra samhället bättre. Jag skulle inte stå ut med att designa klänningar eller sälja bilar.
Jag vill göra någon frisk, lindra någons smärta eller gripa en våldtäktsman to be. Låsa in honom och se till att han får stå till svars. Befinna mig på savannen i Zimbabwe och lära ungdomar hur man skyddar sig mot dödliga sjukdomar och se till så att färre dör i barnsäng där.
Jag måste hjälpa någon som behöver mig. Annars går jag under.
Synd att jag blir uttråkad när jag tänker på utbildningarna.
Karriär tråkar ut mig. Helst av allt vill jag bli författare kanske. Eller poet. Äsch. Alla yrken känns så trista. Vill inte arbeta med något..

Inga kommentarer: